Hoppa till sidans innehåll

Styrelsemöten i oktober 2018

15 NOV 2018 09:12
Noteringar från verksamhetsårets två sista styrelsemöten
  • Skapad: 15 NOV 2018 09:12

Under oktober klämde vi in 2 möten i styrelsen, båda med fokus på nästa års verksamhet. Så här i slutet av perioden för den sittande styrelsen är det mycket att hantera. Året skall summeras, både ekonomiskt och rent verksamhetsmässigt. Till detta skall det fram en verksamhetsplan med vidhängande budget samt inte minst handlimgarna till årsmötet.

Parallelt med detta har det hänt andra saker som krävt arbete.

Vi har bland annat fått förslag på ett träningsupplägg med fokus på vårt öppna förstalag. Vi har varit iväg på ungdomsläger med våra yngre medlemmar. Väldigt stimulerande tycker styrelsen. Våra ungdomar är vår framtid och det gäller att värna om deras intresse och stötta den verksamhet som krävs för att detta skall permanentas som en del av klubbens profil. Vi vill vara en idrottsförening med en bred verksamhet, från de yngsta till de älsta. Nu har vi chansen, låt oss tillsammans ta den.

Vi vet att vi, för att lyckas utvecka oss, måste förändra och förnya.

Som ni alla säkert noterat har vi parallelt med detta jobbat med att finna en ekonomisk balans i verksamheten. Detta är grunden för att vi på sikt skall kunna erbjuda en bred och innehållsrik verksamhet med utrymme för alla.

Att lyckas ändra och förnya kräver att alla är öppna och delaktiga i detta. En del i detta är våra medlemsdialogmöten. Ett forum för er som medlemmar att vara delaktiga, komma med synpunkter och förslag. Att ha "högt till tak" är avgörande för hur vi i styrelsen kan föra klubben framåt. Att vi tillsammans skall kunna utveckla och skapa förutsättningar för en fortsatt bra verksamhet.

Klubben växer, detta ställer ytterligare krav på oss alla. Att vi tillsammans intresserar oss för våra nya medlemmar. Att vi stöttar och hjälper till, så att de känner sig välkomna och blir en del av oss andra.

Vi har fått flera nya medlemsansökningar senaste tiden.

Från Roxen kommer 6 personer, däribland en junior. Från Boulesjevikerna kommer 3 stycken. Inga okända ansikten, men ett fint tillskott till klubben. Från RPC kommer Micke Persson, Cecilia Ågren,  Kevin Persson, Henrik Ågren, Dennis Eriksson och Gudrun Gisladottir. Från BSJ kommer Lars & Anna Lilieqvist samt Staffan Gustafsson. Så ytterligare en junior, fem öppna och tre veteraner.  

Alla dessa är medemmar från nu och deras licenser flyttas till oss i och med årsskiftet. Hjärtligt välkomna.

Det förslag som framkom på senaste medlemsmötet från Jakob och Peter, att de tillsammans skall ta hand om träningen för ungdomar och öppna spelare med målet att ta en plats i vårt öppna förstalag innebär att vi nu tittar över organisationen kring träning och laguttagning samt hur vi på bästa sätt utnyttjar tiderna i hallen.

På tal om hallen så har vi nu en reviderad arbetsinstruktion gällande våra hallvärdar. Det är viktigt att vi sköter den delen på ett bra sätt. Allt från att vara ordningsman, ekonimiansvarig till städpersonal måste fungera. Läs den.

På tal om hallvärdar så har vi lite svårt att finna frivilliga. Det saknas någon på dagtid och det finns ett antal tillfällen kvar att bemanna på kvällarna.

Det är viktigt att vi tillsammans får arbetet i vår förening att fungera. Det är inte meningen att vi medlemmar i vår ideella förenig skall förlita oss på "andra". Här måste vi alla hjälpas åt så gott det går.

När det kommer till förnyelse och förändring så tillhör det området nödvändigheter. Vi måste förnya oss för att utvecklas och komma framåt. Utan detta mår vi som förening och som människor inte bra. Vi behöver detta för att må bra och för att överleva som förening på sikt. Ett steg vi tog under hösten var att utse en ansvarig för att hantera kafeterian. Detta håller nu på ett formaliseras och kommer inom kort att sättas i verket. Målet är att få någon som lägger lite tid och omsorg på kafeterian. Förnya och förhöja upplevelsen av den.
Kanske förnya lite i sortimentet, kanske ändra på exponeringen av vårt utbud eller byta lite färg på något eller rikta om lamporna kanske, vi får väl se vad som händer när det har tänkts färdigt. Som sagt, vi mår alla bra av lite förnyelse. Låt oss ta ett steg i taget mot framtidens verksamhet. Låt oss tillsammans växa in i framtidens förening. Låt oss glädjas åt våra ungdomar och låt oss stötta deras utveckling. De är vår framtid.

OBS!! Detta innehåller en del personliga reflektioner parallellt med vad som avhandlas i styrelsen och i övrigt sker i föreningen. Men det har ni säkert fattat vid det här laget, om ni nu kommit så här långt i läsandet.

Skribent: Ulf Bolve
Epost: This is a mailto link

UTOMHUSSERIEN 2019

LÄS MER HÄR

 

SM 2019

 

LEJONKULAN PC ÄR

medlem i Linköpings Idrottsförbund, Östsvenska Bouleförbundet och Svenska Bouleförbundet

 

VI ANVÄNDER KLÄDER FRÅN

 

TACK TILL

 

ALL INFO OM VÅRA KLUBBKLÄDER HITTAR DU HÄR

Postadress:
Lejonkulan PC Linköping - Boule
Johan Nilsson, Westmansgatan 42
58216 Linköping

Kontakt:
Tel: 0133400292, 013208277
E-post: This is a mailto link

Se all info